lørdag 21. august 2010

Mer kjøkken

Kjøkkenet vårt er i god gammel gårdstil blått og trehvitt, med mye hyller og glassdører.
Dette er kanskje det rommet i huset jeg er mest glad i , men likevel aldri klarer å bli førnøyd med. Vi har litt som skal gjøres her inne, legge nytt gulv, rive en vegg, knuse ned noen fliser, og kanskje, kanskje male innredningen... (veldig usikker på om jeg gidder det) Men siden huset har mange andre rom som trenger en ny vri, har kjøkkenet blitt plassert lengst bak i køen...





Men, likevel fornyes det stadig, med nye ting og nye vrier på de åpne hyllene og bakom glassdørene. Men - jeg synes til tider det er fryktelig vanskelig å gjøre det både praktisk og pent...


Dette lille vinduet like over kjøkkenbenken, synes jeg er det fineste i hele rommet...
Det er både lett og praktisk å pynte med urter, redskaper, stearinlys, etc. Og så er det bare fantastisk å stå der å bake, og nyte den nydelige utsikten :)


Koser meg med deilig karamellkaffe i Wedgwood koppen min... Den er en fryd for øyet, og kaffen er supergod for oss som bare kan unne oss en liten kopp i ny og ne :)

3 kommentarer:

  1. Åhh -de koppene er bare så vakre. Ønske ønske... :)

    Jeg vet -av og til er det bare så vanskelig å se de praktiske løsningene.. Inntil den bare plutselig dukker opp..

    håper formen din er bra og at du koser deg og nyter -i alle fall mellom slagene :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  2. Pynting er noe jeg elsker over alt på jord, men når man begynner å blei lei av tingene sine, har en milelang ønskeliste, og ville helst ha ALT nytt i DAG, blir man sjeldent fornøyd..
    Men det burde du være, for både vinduskarmen og hele kjøkkenet var kjempe sjarmerende og koselig, skjønner godt at det er et av favorittrommene dine :-)

    Kim sa i går når han så bloggen din: "Er det ho du blogger med fra oppi nord? Bor ho på gård, i Lofoten?? Det er drømmen det!!"
    Tror han også kunne vært interessert i det husbyttet vi (kremt, jeg..) snakket om tidligere ;-)

    SvarSlett
  3. Åååh, for en koselig kopp!! :)
    Det var en koselig kveld ja, men blir lenge til neste fest kjenner jeg. Er mer glad i rolige kvelder med litt vin, ikke såååå mye vin..;)

    Håper energien din straks kommer tilbake kjære du..! Er så kjedelig å være tom for energi, men en ting er fint å tenke på når du hviler deg- og det er at nå kan det bare gå oppover:)))

    Løveklem!

    SvarSlett