onsdag 2. juni 2010

Hjemmeværende.


Min "ikke så fantastisk lenger" arbeidsplass har etter mye om og men (endelig?) erkjent at de ikke klarer å tilrettelegge for meg nå når jeg stadig blir mer gravid. Og for all del, jeg har full forståelse for bedriftens problemstilling , det jeg imidlertid ikke har forståelse for, er hvorfor det måtte bli så ubehagelig....
Men, uansett - Jeg fikk tilbud fra min tidligere jobb om å være der noen dager utover feriesesongen, og det hadde jo vært supert - siden jeg jo har lyst å komme meg ut av heimen fra tid til annen. Men Nav klarte ikke å få regnestykket "sykemelding ett sted, jobb et annet sted" til å gå opp - så konklusjonen ble - og jeg siterer: "Du får gå hjem å strikke barneklær".

Såh, da sitter jeg her da, (i 5 mnd.) og skal nå fylle dagene med, blader,bøker, Gilmore Girls (for tredje gang) :) heklenålen, og kanskje strikkepinnen hvis jeg klarer å forstå noen oppskrifter.
Innimellom skal jeg ferdigstille noen maleprosjekter og innredningsprosjekter, og hvis det blir sommer, skal jeg sikkert sole meg litt også...

Missforstå meg rett -
Det er vel bedre dette, enn å hver dag være et sted som gjør meg deprimert, og hvor jeg føler meg unyttig?

14 kommentarer:

  1. Går d an?? Uff..dette NAVsystemet kan gjøre hvem som helst tullerusk! Benytt tiden til å dra mye ut, cafe, turer osv..Og ring, ring ring til venner? Litt sosial kontakt må du ha:) (selv om NAV er heelt blåst..)

    Husk på avgassene av maling... :/ ikke sunt for deg og barnet..

    SvarSlett
  2. Ein kan jo begynne å lure på NAV og mangelen av system;)
    Eg var 50% sjukmeldt omtrent heile svangerskapet. Siste 2 mnd var eg 100% sjukmeldt. Det viktige er å sette seg sjølv i aktivitet, og gjere ting det kanskje blir lenge til neste gang!
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  3. ...og plutselig ble jeg (igjen) litt flau av å jobbe i NAV... Det skal ikke være sånn!!! Du taper jo på sikt penger på det gjennom hele permisjonsiden, og! Snakk med legen din, han kan skrive ut en spesifisert sykemelding om bare gjelder den ene arbeidsgiveren og ikke den andre! Stå på! Lykke til :)

    SvarSlett
  4. Jeg synes jeg ikke var nok koselig faktisk og tenkte over" uff, finner jeg ikke på noe mer støttende og koselig å si" ...men bra du synes det var koselig da;)

    SvarSlett
  5. Hei du, Karen!!
    Jeg er ingen superwoman jeg altså,masse ironi i innlegget mitt i dag. men utrolig hva en rekker og klarer,når en har stor familie venner en seg til å få ting unna i en fei:-)
    Hva jobber du med?? Kan bli et langt svangerskap for deg nå...prøv å fylle dagene med ting som gir deg glede og energi!!
    klem♥

    SvarSlett
  6. ...hjelp, nei det skjønner jeg du ikke kan jobbe med nå!! Utrolig at det skal være så lite smidig...som du sier,hadde jo vært flott å jobbet litt,men et annet sted...
    Godt det er denne årstiden iallefall, kanskje litt lettere enn på vinteren..??
    Klem igjen

    SvarSlett
  7. Dustenorge... ER det mulig..

    Du får nyte uventet fri, kose deg og lade opp.. Gå koselige turer og kose deg med prosjektene dine..

    Håper du får fine dager og ikke minst masse sol og varme, det varmer også innenfra :)

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Hei :)

    Jaja,da får du finne på masse saker å kose deg med :)
    Kos deg MASSE!!
    Håper du får mye fint vær da:)

    Stor klem Siw

    SvarSlett
  9. Tusen takk for godberding-ønskene.
    Det må ha hjulpet for formen er mye bedre i dag.
    Klem

    SvarSlett
  10. Så flott hund du har, nydelig. :) God bedring!-Hulda, på Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  11. Uff, er ikke bestandig så greit nei!
    Ble tidlig sykemeldt da jeg var gravid også, men var ikke så lett å være på jobb i barnehage med bekkenløsning... Ventetiden vil nok føles litt lenger, for når man har vært hjemme en stund så savner man jobben og den tiden som blir slått ihjel der! Prøv å nyt tiden fremover, og dette er jo heller ikke den verste tiden å være hjemme på! En god bok på stranden, slikke sol, nye prosjekter eller lignende!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  12. Huff da, det var jo både positive og negative sider ved det her.. Men hva synes du selv, tror du det blir tøft for deg å gå hjemme i fire måneder til?
    Hvordan gikk det forresten på ultralyden? Har vært så mye å gjøre i det siste, men har tenkt på deg :-)
    Klem fra meg <3

    SvarSlett
  13. Stemmer det, er det mulig.. Visste jo det var i morgen, tror visst tiden går fortere enn den egentlig gjør.. Ikke alltid dumt det heller :-)

    Skjønner det godt, må ha vært en tung og vanskelig situasjon å være i. Blei sikkert kjempe skuffet, når det ikke var helt som du trodde. Bra at du har tatt det som det er iallefall, og at du ser det positive i det :-)

    Takk for kompliment av det nye bildet, selv om det var "smil nå Leon, så skal vi løpe inn og spise kake!!" Et skikkelig påklistra smil, en som hadde veldig lyst på kake ;-) Hehe..

    Jeg har det bra vet du, selv om jeg fikk bekreftet av legen i dag at jeg har hatt bekkenløsning siden 4. mnd.. Men men, ta det med ro; jeg tar det rolig når jeg har mulighet :-) Blir hjernevaska her, "ta det med ro nå da!" Lett for dere å si, tenker jeg da..

    Så lenge lille prinsen i magen har det bra, er jeg fornøyd <3

    SvarSlett